Anasayfa
»
Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi
» Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersi 8. Sınıflar 2 Dönem 1 Sınavı
En Yeniler
Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersi 8. Sınıflar 2 Dönem 1 Sınavı
………… İLKÖĞRETİM OKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitimi Dersi 8. Sınıflar 2 Dönem 1 Sınavı
Yönerge: Bu sınav 7 soru grubundan oluşmuştur. Cevabınızı her soruda belirtilen ilgili yere veriniz. Her sorunun puanı yanında yer almaktadır. Başarılar dilerim.
|
Doğal varlıkların ve çevre sağlığının korunması için ka
3- Aşağıda verilen cümlelerin Doğru veya yanlış olma durumlarına göre karşılarına X koyunuz. (10 puan9
|
D
|
Y
|
İnsan hakları ve özgürlükler sonradan kazanılmış haklardır.
|
|
|
Hak, özgürlük ve sorumluluk arasında doğrudan bir ilişki vardır.
|
|
|
Sahip olduğumuz hakların korunup geliştirilmesinde demokratik hak arama yöntemleri kullanılır.
|
|
|
Birlikte yaşamak için diyalog etkili iletişimin bir önemi yoktur.
|
|
|
İnsan hakları ulusal düzeyde geçerlidir.
|
|
|
Hak aramada sorunlar karşılaştığımızda arayabileceğimiz kolluk kuvvetlerinin telefon numaraları; Polis 155, Jandarma ise 156’dır.
|
|
|
Türkiye, Çocuk Hakları Sözleşmesine taraf olmamıştır.
|
|
|
Hukukta hak ararken gerekirse şiddete de başvurulabilir.
|
|
|
Hak ve özgürlükler, ancak demokratik bir ortamda gerçekleşir.
|
|
|
4- Aşağıdaki cümlelerdeki boşlukları uygun kelimelerle doldurunuz.(15 puan)
a- Türkiye, Birleşmiş Milletler Kadına Karşı Ayrımcılığın Önlenmesi sözleşmesini………………………….yılında imzalamıştır.
b- Alo…………….telefon numarasını Türkiye’nin her yerinden istediğimiz saatte arayarak bize ya da yakınlarımıza zarar veren durumlarla ilgili bilgi alabiliriz.
c- İnsan Hakları Bildirgesi…………………………yılında kabul edilmiştir.
d- Temel haklar……………………….ile güvence altına alınmıştır.
e- …………………………………….insanların tek tek yapamadıklarını birlikte yapmaktır.
5- Aşağıdaki davranışların hangi tür ayrımcılığa girdiğini karşılarına işaretleyiniz.(12 puan)
OLAY/DAVRANIŞ
|
Engelli ayrımcılığı
|
Din ayrımcılığı
|
Irk ayrımcılığı
|
Cinsiyet Ayrımcılığı
|
Bir bayanın sırf bayan olmasından dolayı işe alınmaması.
|
|
|
|
|
Zencilere ev kiralanmaması.
|
|
|
|
|
Bazı dinlerin ibadet mekanlarının kapatılması.
|
|
|
|
|
Binalar, kaldırımlar yapılırken engellilerin düşünülmemesi.
|
|
|
|
|
 urur.
|
Çocuğun sosyal, kültürel ve eğitim
akımından gelişimine katkıda bulunmayı amaçlar.
|
Yatırımcılara bilgi, beceri ve tecrübe vb. konulara yardımcı olur.
|
Kan kanseri çocukların başta sağlık ve eğitim olmak üzere her türlü ihtiyacı ile ilgilenir.
|
7-16 yaş grubu çocuklarımıza devlet tarafından verilen temel eğitime destek olmayı ve onlara yaşam becerisi kazandırmayı hedefler..
|